2008-06-28

Resan hem



Efter tolv veckor började mamma tröttna på att ha oss valpar omkring sig och jag började längta till mitt riktiga hem, det i Göteborg. Min familj hade redan varit o hälsat på två gånger, skulle de aldrig ta med mig hem?

Till sist kom dagen, den 17 juni, då de kom o hämtade mig. Min uppfödare bjöd på fika och de satt länge i köket och bytte papperslappar med varandra. Lillmatte var mest intresserad av mig och inte av papperena som de prasslade med fram o tillbaka.

Jag busade ett sista varv med mamma och fick med en filt som luktade gott av henne och oss valpar som jag skulle få ha att sova på, så inte längtan skulle bli alltför stor.

Jag fick åka i en bur, som hade en lucka som jag omedelbart körde upp huvudet igenom. Det såg nog för tokigt ut, för de bestämde sig för att stänga luckan innan vi åkte iväg.

Bilturen var ganska enformig så efter en stund somnade jag, och när jag vaknade var vi framme! Göteborg är en ganska stor stad, med mycket folk och bilar men vårat hus låg vid en lugn gata i en jättefin trädgård, med ett litet staket och häckar runt, så jag kan springa runt fritt där! Jag ska snart berätta mer om det.

Inga kommentarer: