2008-06-28

Det nya hemmet




Vi bor en trappa upp i ett hus där det bor några andra människor också. Jag hör när de går omkring o ibland hörs det musik också, det är trevligt! I min del av huset är det två rum som jag får vara i innan jag blivit "rumsren", som matte säger - undrar vad det är?

Ena rummet har stengolv och där står det en stor vit låda som husse ofta står vid. När han gör det så luktar det jättegott i hela hemmet! Ibland smyger han till mig en liten smakbit av det han står o grejar med, så jag brukar hålla ordentlig koll på honom när han står vid lådan.

På stengolvet har de lagt ut tidningar, det är ju väldigt praktiskt för då stänker det inte på fötterna när jag kissar på dem. Fast då blir det plötsligt väldigt bråttom att gå ut? Tror jag ska försöka att kissa när vi är ute i fortsättningen. Det är vi väldigt ofta, ungefär varannan timma, så det blir ganska lagom till att det börjar tränga på...

Andra rummet har trägolv o där har jag min säng, under ett trätak, det är som min egna lilla koja! Där ligger min filt i en korg med ett litet tak, o där älskar jag att ligga o lyssna på när resten sitter vid bordet o äter eller pratar eller läser tidningen eller så.

Det sitter en grind framför dörren till mina rum, den är ganska irriterande, men snart kan jag klättra över den själv. Förstår inte att de inte kommit på att ta bort den, det ser jobbigt ut att kliva över den hela tiden.

Ute brukar vi busa runt en del, springa o jaga varandra eller fajtas lite över en leksak tills jag blir trött och måste vila. Det finns många spännande grejer att upptäcka i trädgården, jag har hittat en alldeles egen hemlig glänta under en stor cypress, dit smiter jag så fort vi kommit ut, sen får de andra leta och locka en bra stund innan jag kommer fram igen. När jag kommer fram brukar jag få en liten godisbit, smart va?

Inga kommentarer: