2008-06-25

Hej!


Jag är en Västgötaspets som heter Rufus. Egentligen står det ArvidFagertrav i min stamtavla men det är lite jobbigt att ropa, så jag kallas Rufus. Eller Ruffe ibland, eller
"Ruffe-Tuffe TuffTuffTåg" när lillmatte är på extra larvigt humör!

Jag är född den 2 mars i år så snart blir jag fyra månader. Det har gått fort!
Jag föddes i Dalsland, i en liten ort som heter Bråtikollserud, det tycker husse är världens roligaste ortnamn, fast egentligen är jag född lite utanför Bråtikollserud, men det låtsas inte han om.

Min mamma Rosa (ja egenligen heter hon ju Lejondalens Frostros) fick 9 valpar, så jag har 8 syskon som jag delade spenar med, ni kan ju tänka er vilken trängsel det var när det var matdags!

Jag stannade kvar ganska länge hos min mamma medan mina syskon åkte ut i världen en efter en, men jag visste vart jag skulle, till Göteborg! Min nya familj var o hälsade på mig ett par gånger innan de hämtade mig till mitt nya hem så jag lärde känna dem lite grann innan det var dags att flytta hemifrån för gott.

Snart ska jag berätta om hur det gick till!

Inga kommentarer: