2011-03-12

Sent omsider



Hallå igen!
Nu har den långa kalla vintern börjat att gå mot sitt slut och då får man ju lust att liksom komma ut igen. Och kanske berätta lite om grejer som har hänt också!

Hela vintern har jag och husse travat och halkat runt i snö och is men det är nog slut med det nu (får man hoppas). Nu ser man asfalten igen, och även om det trillar ner lite snö så smälter den lika fort. Men det har ju varit torrt i alla fall i kylan - inget slask som sätter sig i päls och tassar, och vitt o fint har det varit. Men nu ligger det en massa grus som är lite obekvämt att gå på. Det minns jag inte från i somras?

Matte har inte haft tid att vara med mig på så mycket utställningar, men vi var faktiskt på MyDog2011. Precis som förra året tyckte domarna att jag var fin och jag fick rött band bägge dagarna. Det bästa var att jag slapp att ögonlysas i år!

Jag har ju fyllt år också, tre år närmare bestämt! Inte för att det firades på nåt särskilt sätt, men lite extra god mat fick jag i alla fall...

En sak som inte var lika rolig var att det även var dags för den årliga SPRUTAN! Matte tog med mig på en promenad men den gick liksom åt fel håll på nåt vis, så jag anade lite oråd redan från start. Jojomensan, mycket riktigt, plötsligt stod vi utanför det där läskiga stället där jag varit alltför många gånger, och nästan varje gång har det slutat med att jag fått en SPRUTA!

Den här gången var det en tjej som ville väga mig, och vågen stannade på nästan 13,5 kg. "Det är jättefint att han har lite midja, försök att hålla honom så" sade hon till matte och sen ... ja, ni gissade rätt, det var dags för en SPRUTA!

Nu skulle matte bestämt hålla fast mig medan tjejen höll på med den där läskiga nålen, men se det ville inte jag! Jag kämpade för allt jag var värd men matte är stark, hon. När hon vill i alla fall. Inte när husse får bära alla hennes lådor o grejer till bilen inte. Men NU när jag inte ville ha nån SPRUTA! Då höll hon fast mig så jag nästan blev rädd. Jag krafsade hejvilt med alla tassarna där jag kom åt, men tror ni inte att jag fick en SPRUTA ändå...

Det gjorde inte särskilt ont, ett litet stick bara men det är ju så läskigt! Snart fick vi komma ut därifrån i alla fall och jag surade lite resten av kvällen, och hade faktiskt ingen matlust.

Annars har jag börjat att gilla mat mer och mer. Hundmat kan vara ganska gott, speciellt om man får lite människomat på toppen! Leverkorv, kalkon, entrecote(Mmmmm...!) eller någon av de smaskiga kötträtter som husse brukar fixa fram om kvällarna är favoriterna. Frolic, förstås, om de är delade, och Doggys Delikatessburkar är andra sorter som smakar bra!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Lämnar ett tassaktryck. Hade västgötaspets som barn och har en varghund nu, men börjar sakna den där lilla duracellkaninen :-)
Det var en söt hund du har!
Gott avslut på detta året och god fortsättning på det nya. / Jompis

RAStewart sa...

Hey Anders, your comrades from Smokers Forums are looking for you!

Rebuilt at the old URL, http://www.smokersforums.co.uk/ You will have to register again; all our old profile information was lost. But a lot of us are back.

Looking forward to hearing from you again!--Rich