2010-01-11

2010 - redan...?


Julen har varit och farit som bekant. Vi har mest varit hemma, fast lite granna var vi hos gamlingarna också. Lillmatte kallar dem Momo och Moffa och det är ju stiliga namn på västgötar, tycker jag. Där fick jag en del julmat, köttbullar, skinka och annat gott, jodå!

Jag fick hjälpa alla att öppna paket och det var ett snärj att hinna med, må ni tro! Roligaste paketet var nog husses som han fick från Momo, för i det låg det ... STRUMPOR! Det bästa jag vet! Jag flängde som en tok för att hinna hjälpa alla så jag blev ganska trött framåt kvällen.

Hemma var det lugnare och vi har mest myst inomhus i kylan. Några promenader om dagen har det blivit, men jag har frusit lite om tassarna, i alla fall när det var sexton minus och vi gick o promenera en timma nästan. Men det var tur att vi gjorde det så tidigt den dan för sen var det som om kriget hade kommit!

Jag hörde de första smällarna redan när vi var ute andra gången o gick men då var det fortfarande ljust. Sen smällde det mer o mer allt eftersom det mörknade och sen mitt i natten! Då var det som om hela Göteborg hade blivit tokiga! Det smällde och blixtrade i över en timma innan det lugnade ner sig! Och det var inga små smällar vill jag lova!

Jag tyckte det var lite otäckt och ville inte gå ut men det var det ingen annan som ville heller så vi satt och tittade ut genom fönstren i stället, men det räckte bra det!

Gott nytt år sa alla till varandra nästa morgon så det måste väl ha varit det som hände då, när det brakade så förskräckligt...

Inga kommentarer: