2009-07-10

Borås, 27 juni -08


När äventyrsväskan packades så sa matte att det skulle bli "nationell" utställning.
Låter väl bra tänkte jag och hoppade in i bilen. Det var en jättevarm dag och vi åkte med nervevade rutor hela tiden. Vi åkte i nästan en timma från hemmet innan vi var framme. Ett öppet fält med massa hundar, som det brukar vara, och en bunte med västgötar! Säkert ett tjog!

Aili var där också, vi har blivit jättebra kompisar sen hon lärde mig att känguru-sitta, och vi träffas lite varstans! Vi har blivit ganska rutinerade på utställningar bägge två.

Snart var det min tur och domaren (som var en finska) verkade gilla mig! Jag fick en röd rosett av henne och fick komma tillbaka en gång till och visa upp mig.

Matte var jättestolt, och nu börjar samlingen med rosetter se bra ut, om jag får säga det själv...

1 kommentar:

Cina sa...

Hej Rufus! Matte säger att hon har några bilder på dig från Borås. Det var ju lite trångt sist där vi var. Vi var ju 6 hundar med dig och sen alla tvåbeningar!!!! De var ju överallt! Visst är det kul att kängurusitta! När jag var i Tvååker i helgen så charmade jag domaren så han började skratta! Men jag saknade dig där Rufus.....
Hoppas vi ses snart.....